jeseň, ako byť zdravý cez jeseň, jeseň a zdravie

Zdravý aj počas jesene?

Posted on Posted in Nezaradené
Dni sa skracujú, noci predlžujú a teploty pomaly klesajú. Leto definitívne skončilo a na jeho miesto nastupuje jeseň. S prichádzajúcimi zmenami teplôt a režimu sa zvyšuje šanca prechladnutia, rôznych žalúdočných viróz a chrípok. Ako sa proti tomu chrániť?

Prispôsobte stravu

S príchodom nového ročného obdobia, je čas na zmenu vašej stravy. Využite možnosti ktoré pojeseň a zdravie, jesenné recepty, jesenné ovocie a zelenina, jesenné jedlá, núka. Čerstvé tekvice, sladké zemiaky, jablká, hrušky, hrozno, gaštany a mnohé ďalšie, vás nabádajú ich chutne pripraviť a zjesť. Vyskúšajte nové recepty či už na polievky (krémová tekvicová polievka), slané jedlá (zapekaná koreňová zelenina, pečené sladké zemiaky) alebo sladké jedlá (jablkový koláč, karamelizované hrušky).

Neprestaňte sa hýbať!

Počas leta sme nabitý energiou, máme väčšiu možnosť hýbať sa a športovať. Preto nenechajte, aby vás nižšie teploty zastavili! Mnoho ľudí sa s príchodom jesene  prestáva hýbať a svoj čas trávi sedavými aktivitami. Existuje mnoho možností ako zostať aktívny počas chladnejších dní, a to výberom rôznych vnútorných aktivít ako napríklad pilates, zumba, jóga, plávanie alebo bojové umenie.
Ak preferujete aktivitu vonku, môžete sa zamerať napríklad na behanie, či bicyklovanie – to je možné iba kým nenapadne sneh.  Navyše aktivita vonku vám okrem kondičky prinesie ďalšie pozitívum – otužovanie sa. Vďaka pohybu v chladnejšom prostredí si vaše telo postupne privykne na nižšie teploty a stane sa odolnejším aj pri náhlych teplotných prechodoch, ktoré počas jesenných a zimných dní zažívame na dennom poriadku.

Podporte svoj imunitný systém

Z meniacou sa sezónnou je najlepší čas podporiť vás imunitný systém. Miesto umelých tabletiek, siahnite po daroch od Matky prírody. Pridajte do svojho jedálnička cesnak a cibuľu, zvýšte príjem vitamínov B, C a D a zinok. Zároveň sa snažte jesť, čo najviac surovej, sezónnej zeleniny.
Ďalším spôsobom ako sa ochrániť proti chorobám je otužovanie.  Ako sme spomínali vyššie, pri športovaní si rýchlejšie privyknete na nízke teploty, otužíte sa. Avšak ak nie ste fanúšikom športu, môžete zvoliť aspoň jednoduché prechádzky jesennou prírodou. Oddýchnete si  a zároveň si budete privykať na zmenu počasia.

Nezabudnite na pitný režim

Počas chladnejších mesiacov máme tendenciu prijímať omnoho menej tekutín, ako počas leta. Avšak organizmus vodu potrebuje stále, a jej nedostatok vám dá najavo bolesťami hlavy a únavou. Aby ste im predišli, snažte sa stále prijímať minimálne 2 litre čistej vody. Snažte sa, aby voda bola izbovej teploty, pretože príliš studená voda vás bude ochladzovať a vy budete viac pociťovať chlad.
Ak by ste nemali chuť na čistú vodu, dá sa nahradiť bylinnými čajmi zo žihľavy alebo lipy.

čaj, povzbudzujúci čaj, čaj pre aktívnych, čaj pre psychickú úľavu imunitný systém, podpora imunitného systému, čaj,

Prírodný čaj – 40 sáčkov
Prírodný čaj 

Doprajte si čas pre seba

Ako sa sezónna mení, povoľte si robiť iné rozhodnutia a zmeniť životný štýl.

Kratšie dni a dlhšie noci sú perfektnou zámienkou sa venovať iba, a výhradne iba vám. Využite jeseň ako ideálny čas na relax. Strávte čas relaxom doma, zabalený v deke, so šálkou horúceho čaju, oblečený v obľúbenom, pohodlnom pyžame, užívajúci stmievajúce sa popoludnie. Pozrite si obľúbené filmy, prečítajte si knihu alebo začnite písať knihu, nad ktorou ste dlho premýšľali.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *